Otomotiv

Kia Sportage İncelemesi

Genel Bakış

Kia Sportage İncelemesi. 2021’de piyasaya sürülen ve şimdi yeni bir makyajla yenilenen beşinci nesil  Kia Sportage, Lansmanında, tamamen elektrikli  EV6’dan sonra Kia’nın “zıtların birleşimi” tasarım felsefesine göre tasarlanan ikinci otomobildi ve tüm bu çılgınlığın arasında belirgin bir aile benzerliği var.

Yeni ön tamponu, genişletilmiş “kaplan burnu” ızgarası ve onu diğerlerinden ayırmanın en kolay yolu olan, değiştirilmiş gündüz farlarıyla eskisinden çok daha agresif. Selefi ise bumerang şeklindeki gündüz farlarıyla öne çıkıyor. Yandan bakıldığında yeni alaşım jant tasarımları mevcutken, arkada incelikle tasarlanmış arka farlar ve revize edilmiş arka tampon bulunuyor.

 

Hangi motorları kullanabilirim?

İyi soru: Şu anda sunulan güç aktarma organları arasında 1,6 litrelik benzinli motor veya 235 beygir gücünde yeni ve geliştirilmiş bir tam hibrit motor yer alıyor. Ayrıca, dört tekerlekten çekişli bir  plug-in hibrit motor da mevcut , ancak bu seçenek gelecekte makyajlı versiyona yeniden eklenecek (muhtemelen geliştirilmiş).

Tüm ünite daha köşeli köşelere kavuşuyor, ayrıca yeni 10 inçlik bir head-up display ve direksiyon simidi (biraz garip) yeni iki kollu bir tasarıma kavuşuyor. Diğer yerlerde, fırçalanmış efektli bir orta konsol, önceki parlak piyano siyahı ünitenin yerini alıyor ve havalandırma delikleri de özenle gizlenmiş. Ayrıca, yeni döşeme seçenekleri de sunuluyor.

Kia’da sıklıkla görüldüğü gibi, paranızın karşılığını fazlasıyla veren donanımlar mevcut, ancak bunlara şık tasarımlı havalandırma menfezleri ve kapı kolları da eklendiğinde beklediğinizden çok daha lüks bir his elde ediyorsunuz

Sürüş

İlk izlenimlerde, yeni yuvarlak direksiyon simidi oldukça garip hissettiriyor. Kullanmaya devam ederseniz, hemen doğal bir his veriyor. Hâlâ pek fazla hissiyat yok, ancak Sportage iyi bir sürüş sunuyor ve opsiyonel 19 inç jantlarla bile engebeli yolları yumuşatıyor. Bir Ford Puma kadar sportif veya bir  Citroen C5 Aircross kadar yumuşak değil, ancak denge işe yarıyor.

Viraj mı? Gerçekçi olalım, bu bir aile SUV’si, bu yüzden pist dostu yol tutuşu lazanyadaki “g” harfi kadar kullanışlı. Bununla birlikte, Mercedes’in gözdesi Doriane Pin bunlardan birini kullanıyor ve pratik bir Kia, Spa 24H sınıfında birincilik ödülü kazanacak kadar iyiyse, sizin için de yeterince iyidir. Bu, gövde salınımının minimumda tutulduğunu söylemenin dolaylı bir yolu.

Sportage’ın bu nesli, aynı zamanda dünyanın geri kalanından daha kısa dingil mesafesine sahip, özel yapım Avrupa şasisine sahip ilk nesil. Bu da, örneğin şehir içinde daha iyi yol tutuşu ve gelişmiş manevra kabiliyeti sunuyor. Kia, iç mekan alanından ödün verilmediğini söylüyor, ancak aksini söylemesi pek olası değil.

Mevcut giriş seviyeniz, 147 beygir gücünde ve 0-100 km/s hızlanmasını 9,7 saniyede tamamlayan 1,6 litrelik benzinli motor. Altı ileri manuel şanzımanla sunulan motor, aynı zamanda 0-100 km/s hızlanmasını 9,4 saniyeye düşüren yedi ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla da alınabiliyor. Her iki versiyonda da yakıt tüketiminin 40 mpg olduğu iddia ediliyor.

Yeni ve geliştirilmiş tam hibrit güç aktarma sistemi, iki veya dört tekerlekten çekişli olarak sunuluyor. Aynı 1,6 litrelik turbo benzinli motor, altı ileri otomatik şanzıman, bir elektrik motoru ve küçük (1,5 kWh) batarya ile eşleştiriliyor. Sonuç, 235 beygir gücünde (önceki versiyonun 212 beygir gücünden daha yüksek) kullanışlı bir güç ve 0-100 km/s hızlanmasını 7,9 saniyede, 4×4 versiyonlarda ise 8,1 saniyede tamamlıyor. Kia, sırasıyla 50,4 mpg ve 44,1 mpg’ye kadar yakıt ekonomisi iddia ediyor.

Şimdiye kadarki tek tam hibrit. Hızlanma oldukça etkili, elektrik ve benzinli motor arasındaki geçiş kusursuz, ayrıca vites geçişleri akıcı ve frenler iyi hissettiriyor. Hareket halindeyken çoğunlukla oldukça sessiz ve rafine – ancak gaza gerçekten basarsanız, motor sizi hızlandırırken biraz gürültülü olabilir.

Eco veya Sport olmak üzere iki modu bulunuyor. Çalıştırıldığında varsayılan olarak Eco moduna geçiyor ve vites kulakçıkları üç rejenerasyon seviyesi arasında geçiş yapmanıza (veya tamamen kapatmanıza) olanak tanıyor. İsterseniz dokunmatik ekrandan otomatik moduna da ayarlayabilirsiniz. Muhtemelen bu modda bırakacaksınız ve elektrikli sürüşe mümkün olduğunca öncelik vereceksiniz.

Sport moduna geçtiğinizde, gaz pedalı gözle görülür şekilde daha hızlı tepki veriyor ve direksiyonun arkasındaki kulakçıklar vitesleri manuel olarak değiştirmenize olanak tanıyor, ancak devir çok yükselir veya düşerse otomatik olarak vites değiştirebiliyor. Motor da çok daha sık kullanılıyor ve sadece elektrikle çalışan çok az araç bulunuyor.

Kia Sportage
Kia Sportage

Başka bilmemiz gereken bir şey var mı?

Giriş seviyesi hafif hibrit benzinli modelin makyaj öncesi deneyimi, 48 voltluk mimarisinin esasen daha yetenekli bir stop-start sistemi gibi davrandığı bir otomobili ortaya çıkardı. Elektrik gücüyle ara sıra hareketsiz durumdan uzaklaşıyorsunuz, ancak anlamlı bir tamamen elektrikli menzili yok. Hızlı bir otomobil olmaktan da uzak, ancak hareket halindeyken oldukça sessiz ve rafine, akıcı vites geçişleri ve frenlerde iyi bir his sunuyor.

Bu arada, kötü bir notla bitirmekten nefret ediyoruz ama ADAS sistemleri, denediğimiz en sinir bozucu sistemler arasında yer alıyor ve görünüşte hiçbir sebep yokken sürekli olarak çeşitli ses tonlarında bize vuruyor. Bunun sadece Kia’ya özgü olmadığını biliyoruz, ancak sese eşlik eden (ve onu tanımlayan) bir mesaj olmadığında, bu durum can sıkıcı olabiliyor.

Neyse ki Sportage, direksiyonda bulunan ve sizi doğrudan dokunmatik ekrandaki ayarlara yönlendirip tüm ayarları kapatabileceğiniz kullanışlı bir kısayol tuşu da dahil olmak üzere birkaç özelleştirilebilir kısayol tuşuna sahip. Yine de, ayarları doğrudan kapatmak için bir tuşa sahip olmak kadar kullanışlı değil, ama hiç olmamasından iyidir.

 

İç mekan

İşte yeni nesil Sportage’ın öne çıktığı nokta burası. İç mekan, ilgi çekici tasarım, kullanışlı teknoloji ve pratiklik arasında olağanüstü bir denge kuruyor ve açılış sayfasında da belirtildiği gibi, makyajın bir parçası olarak birkaç güncellemeye de sahip.

İlk olarak, EV3 , EV4 ve EV6’dakine benzer , bol miktarda fiziksel düğme ve döner anahtar içeren yeni iki kollu direksiyon simidi. Daha önce parlak piyano siyahı plastikle kaplanan orta konsol, toz ve parmak izlerinin görsel etkisini en aza indiren fırçalanmış efektli bir kaplamayla değiştirildi. Ayrıca, gösterge panelinde yeni gizli havalandırma delikleri bulunuyor. Şaşırtıcı bir şekilde BMW’lerde bulunanlara benziyorlar…

Hepsi çok şık görünüyor ve burada bolca sağduyu da var. Tüm versiyonlarda ayrıca ilginç şekilli kapı kolları da bulunuyor. Top Gear’da kapı kollarını tamamladığımızı pek sık görmüyoruz, bu kesin.

Teknoloji nasıl?

Sportage’ların temel donanım seviyesi 4,3 inçlik küçük bir kadranlı ekrana ve 12,3 inçlik merkezi bir dokunmatik ekrana sahipken, diğer her şey maksimum ekran genişliği için iki adet 12,3 inçlik panoramik ekrana sahip ve artık makyaj öncesi araçlardaki ünitelerle karşılaştırıldığında köşeleri daha keskin.

Ekranlara ayrılan alana rağmen, Sportage’da klima kontrolü ve kısayol menüsü arasında geçiş yapmanızı sağlayan ayrı bir dokunmatik panel bulunuyor. Hareket halindeyken kullanmak için Luke Littler seviyesinde bir hassasiyete ihtiyacınız var, unutmayın. Kia, bize bir tıklama tekerleği verin, her şey affedilsin. O zamana kadar, elinizi sabitlemek için alttaki orta konsolu (ki bu da büyük ölçüde yer israfıdır) kullanacaksınız.

Ancak daha pek çok hoş özellik var: özelliklere bağlı olarak, arkada oturanlar için ön koltukların çerçevesinde USB-C şarj portları, üzerine ceket asabileceğiniz şekilde şekillendirilmiş koltuk başlıkları ve ayarlanabilir bardak tutucular da bulunuyor.

 

Ne kadar rahat?

Ön ve arka yolcular için de bolca alan var, ancak kabini oldukça karanlık bulduk; GT-Line test aracımızda bej direksiyon simidi ve benzer renkteki koltuk yan destekleri dışında hiçbir renk yoktu.

Kanser Nedir? Belirtileri, Nedenleri ve Tedavisi

Kia Sportage İncelemesi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir